Lirik lagu barat : Inggris-Perancis-Spanyol-dll

Sabtu, 31 Januari 2015

INTRODUCE YOURSELF IN DEUTSCH

Good Morning : Guten Morgen!
Good Evening : Guten Abend!
Good Night : Gute Nacht!
Good Day ( Same meaning with Hi! in German ) : Guten Tag!

My name is ___ : Mein Name ist
I'm ___  : Ich heiße ( Ich heisse )

Hi : Hallo
What is your name? : wie heißt Du?
Nice to meet you : Freut mich, Sie kennenzulernen

Example : 

Ludwig : "Guten Tag! Mein Name ist Ludwig. Und du?" ( Hi! My name is Ludwig. And you? )

Mikail : "Ich heisse Mikail. Freut mich, Sie kennenzulernen! ( I'm Mikail. Nice to meet you! )

Ludwig : "Ganz meinerseits, Mikail." ( Sure, Mikail )

Mikail : "Übrigens, Un wer ist das?" ( by the way, who's that? )

Ludwig : "Das ist meine Frau, Lusi." ( This is my wife, Lusi )

Mikail : "Guten Tag, Frau Lusi!" ( Good day, Mrs.Lusi )

Tidak ada komentar:

Posting Komentar